Tak nejprve se podíváme na zkratku. Anglicky je to Pay Per Click. Tedy, plať za kliknutí. Z toho zcela jasně vyplývá, že půjde o reklamu internetovou, tedy umístěnou někde na nějakém webu, který může patřit komukoli. Jak z názvu plyne, bude majitel reklamy platit pouze za to, když někdo na reklamu klikne. A nebude na ni klikat nikdo, kdo se o zboží nebo službu v reklamě uvedenou nezajímá. Což je prostě obrovská výhoda, oproti reklamám klasickým, kde přijde sice spousta lidí, ale také takových, které to nezajímá a jsou jen zvědaví. Ti ovšem již dopředu vědí, že si nic nekoupí. Pokud někdo shání brusle, nebude klikat na banner kde se propagují rybářské potřeby, to dá rozum. Ostatně, pozdější PPC audit zcela jistě napoví, jak se věc má. Je také jasné, že reklama musí být na takovém webu, který je vidět a stejně i majitel firmy, chce mít svůj web nahoře. Tím je to myšleno tak, že ten někdo zadá do vyhledávače heslo „brusle“ a vyhledávač nabídne padesát obchodů, pěkně odshora dolů. Je logické, že ten, kdo zboží hledá klikne hned na ten první nahoře. Nebude rolovat někam dolů, kde jsou web méně důvěryhodné. A to, aby byl web na prvním místě, nebo alespoň někde pěkně nahoře se stará SEO specialista. Tento muž musí znát a umět velkou spoustu věcí. Je to on, kdo s pomocí různých příkazů a dalších věcí umí webu poručit, aby zůstal nahoře a nepropadal se někam dolů. Takový člověk musí mít přehled, musí hlídat například klíčová slova a další a další věci, aby pak web nahoře udržel. Je potom další věc, zda proběhne nějaký SEO audit, ale většinou se to tak dělá. Tím se ovšem ukážou i věci poměrně malé a nedůležité, které však sečteny dohromady mohou mít obrovskou sílu. Pokud máte o reklamu nebo celkově problematiku zájem, pak tedy klikněte na některý ze dvou odkazů v článku. Tím klikem budete přesměrováni na web, který se tímto zabývá.