Už let s Turkish Airlines do Jižní Afriky minulou zimu mi měl být výstrahou. Ale nebyl. Zase jsem na ně vsadil, tentokrát na zimu nadcházející. A to jsem si dal! A nyní se mohu chlácholit jedině tím, že chybami se člověk učí. A co jsem se naučil? Že s Turky už tedy nikdy nepoletím. Do Jižní Afriky a pokud možno ani nikam jinam. Protože to jsou zkrátka „píp“.Jak jsem dopadl v prosinci loňského roku? To, že v době, kdy měli odlétat z Prahy, stále ještě trčeli někde v Turecku, by se jim pochopitelně odpustit dalo. Zima byla sice velice mírná, bez sněhu a nepříznivého počasí, ale důvodů zpoždění může být celá řada. Že jsem tedy v Istanbulu dobíhal navazující let na poslední chvíli, nebo spíš po poslední chvíli, by se jim asi odpustit dalo. Ale skutečnost, že nejen že mají v Jižní Africe jen jedinou tamní společnost, se kterou spolupracují, a výběr kombinovaných letenek tak byl ubohý, nebo přesněji řečeno byla jediná alternativa, kterou bylo možné využít, a zejména fakt, že se tyto společnosti navzájem neodbavovaly, takže jsem si cestou zpět navíc musel vystát v Johannesburgu hodně dlouhou frontu se zdržujícími nic nechápajícími Asiaty a opět bylo pouhým štěstím, že jsem vůbec stihnul letadlo, už byla hodně velká nepříjemnost.A jak že jsem dopadl letos, v blížícím se prosinci, na trase Praha – Istanbul, Istanbul – Johannesburg a Johannesburg – George? A zpět?Nejprve jsem se dočkal několika menších změn času odletu na prvním a třetím letu. A byť to nebylo příjemné, nic se nedělo. Ale pak mi před pár dny zrušili ten prostřední let. Samozřejmě mi museli nabídnout náhradu a také mi ji nabídli. Let tam i zpět o den dřív. Nic příjemného. Ale co je to hlavní? K novému nabídnutému letu nemají navazující lety z Prahy a do George. Zřejmě si představují, že bych tedy došel do Istanbulu pěšky, odtud doletěl do Johannesburgu a ten zbývající tisícikilometrový kousek zase došel.I když to samozřejmě akceptovat nemusím. A v tom případě se letenka zruší a vrátí mi zaplacené peníze. A můžu si koupit novou letenku u někoho jiného. Teď už ale vzhledem k tomu, co se ještě nabízí, minimálně o nějakých dvacet tisíc korun dráž.