Vozidla na elektřinu


Dlouhá historie

Takový elektromobil není žádnou novinkou posledních pár let, protože osobní automobily na elektrický provoz se testovali již v minulosti, přičemž taková Škoda auto s ním experimentovala už například v modelu Favorit. Skutečně zde byl elektrický motor, ovšem baterie vznikla spojením více normálních autobaterií, takže bylo třeba počítat s omezeným výkonem a dojezdem. Právě v bateriích byl velký kámen úrazu, ovšem ty dnešní už poskytují skutečně solidní výkon, takže vozidlům nechybí dobrá dynamika a dojezd i přes svou vyšší váhu.

nabíjení aut

Samozřejmě dobíjení stále nějakou dobu trvá a tyto vozy jsou dražší než ekvivalenty se spalovacím motorem. Zajímavou volbou může však být hybrid, který třeba v nižších rychlostech jezdí čistě na elektřinu a následně se k němu přidá spalovací motor, takže lze dosáhnout opravdu dobré efektivity a pohodlného používání. Zároveň to může být skvělá volba pro nadšence do technologií.

elektrické autíčko

Fotovoltaika

Pořízení elektromobilu je rozhodně pohodlnější, jestliže vlastníme rodinný dům, protože jej zde můžeme zcela pohodlně nabíjet, takže jej dáme na svou vlastní třífázovou stanici a vůz se nám hezky dobije, než pojdeme třeba ráno do práce, takže je to snadnější než si cestou plánovat zastávku u nějaké veřejné nabíjecí stanice. Navíc tímto způsobem dobíjení můžeme ušetřit dost peněz, když půjde energie třeba z baterie, kterou jsme dobili pomocí fotovoltaické elektrárny pro vlastní potřebu Joyce-energie. Přeci jen je rozdíl, když nám dobíjíme ze Sluníčka či musíme platit drahou elektřinu ze sítě. Rozdíl je ještě větší, pokud bychom jezdili na veřejné rychlonabíječky, ovšem zde zase získáme o dost rychlejší nabíjení.

Když k fotovoltaice zapojíme baterii k využití přebytku, tepelné čerpadlo a nabíječku na elektromobil, tak dokážeme svou vyrobenou elektřinu skutečně velmi dobře využít, díky čemuž se může dost zkrátit návratnost systému.